Intézményünk az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselésére jogosult 2020-tól, ezért a POK Panoráma c. kiadványban az alábbiakban mutatkozott be iskolánk:

„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal, csendben

 csiszoljam kristályba.” (Németh László)

 Intézményünk Csór Község egyetlen iskolája. A település Fejér és Veszprém megye határán fekszik a Bakony és a Sárrét találkozásánál. Az iskola nevét Mátyás királyról kapta, aki a monda szerint itt várta Itáliából érkező kedvesét. Családias hangulatú iskolánkban barátságos és magas szakmai színvonalon dolgozó tantestület várja a hozzánk érkező gyermekeket. Legfontosabb alapelvünk a gyermekközpontúság, amely feltételezi a gyermek életkori sajátosságainak megfelelő egyéni bánásmódot. Intézményünk kiemelt feladata a tehetséggondozás és a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek felzárkóztatása. Gondot fordítunk a gyermekek harmonikus fejlődésére, annak kibontakoztatására is. Az országos kompetenciamérések eredményei azt mutatják, hogy tanulóink az országos átlagnál jobban teljesítenek. Részt veszünk a Szegedi Tudományegyetem OK Kutatásszervező munkacsoportjának tantárgyi online mérések továbbfejlesztésében. Iskolánkban a tanórán kívüli tevékenységek közül különböző szakkörök közül választhatnak tanulóink. Térítéses formában lehetőséget kínálunk nyári táborozásra, színházlátogatásra, modern tánc, valamint hangszeres zene tanulására. A Lengyel Nyelvoktató Nemzetiségi Iskolával kötött szerződés értelmében, igény esetén térítésmentesen tanulhatnak a gyermekek lengyel nyelvet anyanyelvi tanártól. Intézményünk partneriskolai kapcsolatot ápol a lengyelországi Czernichów település iskolájával. Ezzel lehetőséget kínálunk más népek, szokások, kultúrák megismerésére, széles látókör kialakítására. Az oktató – nevelő munka két épületben zajlik: az 1-4. osztály a Fő téri, az 5-8. osztály pedig a Magyar utcai épületben tanul. Sikeresen pályáztunk az ÖKOISKOLA címre, melynek 2022-ig birtokosai vagyunk. A tanév programjainak tervezése során nagy figyelmet fordítunk nemzeti ünnepeink méltó megünneplésére, hagyományaink őrzésére, az egészséges életmódot népszerűsítő programokra, házi, városi és megyei szintű tanulmányi- és sportversenyeken való részvételre. A tanulmányi kirándulások szervezése során elsődleges szempont az új ismeretek szerzése, környezetvédelem, a természet szeretetére való nevelés és szabadidős, kötetlen programok. Boldogságórákat tartunk tanítványainknak, harmadik alkalommal birtokoljuk a Boldog Iskola címet.

 AZ INTÉZMÉNY JÓGYAKORLATAI

 „Tanuljunk élményekkel, jókedvűen!”

A jógyakorlat megvalósításának színhelyei a tanórák. A tanulók az ilyen témanapokon az adott tematikának megfelelő hagyományokkal, helyi szokásokkal ismerkednek az iskolában vagy kihelyezett helyszíneken. Cél a minél szélesebb körű ismeretelsajátítás, a tevékenykedtetés, a hagyományok megismerése, újra élesztése. A pedagógusok az aznapi tananyagot az órarendi óráknak megfelelően, de a tematikát figyelembe véve állítják össze. (Az őszi Gesztenye-napon például az olvasás órán a gesztenyéről szól az olvasmány, nyelvtan órán gesztenyével kapcsolatos szavakat kapnak, azzal kell dolgozniuk, a testnevelés órán a már előre összegyűjtött gesztenyékkel végeznek tornagyakorlatot, ének órán a gesztenyéről énekelnek, és még sütnek is finom gesztenyés süteményt, vagy egy rövid kis műsort adnak elő az adott témában.) Az ilyen témanapok többnyire valamilyen jó cselekedettel zárulnak: a gyerekek produktumaikat vagy felajánlják, vagy értékesítik és az abból befolyt összegből valakinek valamilyen támogatást nyújtanak (pl.örökbe fogadtak egy pandát egy állatkertben, gyűjtöttek beteg gyermekeknek, egy kórház gyermekosztályát támogatták, Böjte Csaba testvér árváit segítették... a teljesség igénye nélkül).

VÁLLALT BÁZISINTÉZMÉNYI FELADATOK

  Bemutatóóra, hospitálás

  Szakmai megbeszélés

  Témanapok

  Előadások szervezése

 Terem biztosítása

 MIÉRT JÓ, HOGY BÁZISINTÉZMÉNY VAGYUNK?

 Amikor 2020-ban megpályáztuk, majd nagy örömünkre elnyertük az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye” megtisztelő címet, az motivált bennünket az egész tantestülettel együtt, hogy nyitottak vagyunk az érdeklődő közösségek számára az iskolánkban folyó nevelő-oktató munka megismertetésére, a bevált jógyakorlataink továbbadására. Mindannyian fontosnak tartjuk az élethosszig tartó tanulást, fejlődést. A körülöttünk lévő világ folyamatosan változik, amihez a hatékony pedagógiai munka érdekében nekünk alkalmazkodnunk kell. Mi lehetne annál hatékonyabb, mint hogy egymás jól bevált módszereit, gyakorlatait megismerve, azokat alkalmazva sikeresek legyünk? Azt gondoljuk, hogy ez bázisintézményi tagságunk alapja, ami sok mással is kiegészül. Így megismerhettünk más iskolákat, más tantestületeket, kiváló szakembereket, akikhez kérdéseinkkel bármikor fordulhatunk. Kitágul a világ az ilyen találkozásokon, hiszen a szakmai kérdések mellett megtapasztaljuk azt is, hogy mindannyian hasonló nehézségekkel küzdünk, ami lelkileg is erősít bennünket amellett, hogy megoldási stratégiákat is cserélhetünk. Intézményvezetőként nap mint nap azt tapasztalom, hogy az általam vezetett iskolában kiváló pedagógusok dolgoznak. Látom, ahogy készülnek az órákra, keresik a megoldásokat, az új mód-szereket azért, hogy érdekesek, sokoldalúak legyenek. Nagyon jó, innovatív ötleteik vannak. A tanítás-tanulás folyamatát egészében látják, ami mellett elsősorban jó cselekedetek bemutatásával nevelnek is. Az intézményben a minősítések során sokszor hangzott el a bizottság tagjaitól, hogy az itt folyó munkát meg kellene mutatni másoknak is. Egy-egy ilyen gyakorlat bemutatására lelkesen készülünk, előtte megbeszéljük a teendőket és nagyon várjuk a „nagy napot”. Közösségformáló, összetartó ereje van az ilyen alkalmaknak. Tanulóink is érzik, hogy az ilyen napok kicsit ünnepnapok, hiszen vendégek érkeznek hozzájuk. Elégedettséggel tölt el az, hogy pedagógusaim nagyon sok pozitív visszajelzést kaptak, hiszen az erkölcsi elismerést is fontosnak tartom. Jóleső érzés látni rajtuk a meghatódottságot, osztozni örömükben.

 Az Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központjában dolgozó munkatársak mindig készséggel, türelemmel állnak rendelkezésünkre és segítenek bennünket a vállalt feladatok megvalósításában. A magam részéről jó szívvel ajánlom azt, hogy minél több iskola éljen a pályázás lehetőségével, mert az előkészítő feladatok elvégzése után sok pozitív tapasztalásban lesz részük.

 Cseténé Szabados Amrita Teresa

 intézményvezető, intézményi koordinátor

 

klik030114001.e-kreta.hu

E-ügyintézés elérhetősége:

eugyintezes.e-kreta.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

Oldalainkon HTTP sütiket használunk a jobb működésért.

  Elfogadom a sütiket erről az oldalról.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk