Beiratás
SZÉKESFEHÉRVÁRI TANKERÜLETI KÖZPONT
K Ö Z L E M É N Y
az általános iskolákba történő beíratásról
A 2022/2023. tanévre történő általános iskolai beíratásokra az alábbi időpontokban kerül sor:
2022. április 21. (csütörtök)
8.00 órától 19.00 óráig
2022. április 22. (péntek)
8.00 órától 19.00 óráig
A szülő, törvényes képviselő köteles tanköteles gyermekét a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerinti illetékes vagy a választott iskola első évfolyamára beíratni.
Az első évfolyamra történő beíratáskor a személyes megjelenés kötelező, be kell mutatni a gyermek nevére kiállított személyazonosságot és a lakóhelyet igazoló hatósági igazolványt.
A szülő, törvényes képviselő a beiratkozási folyamatot az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap) keresztül 2022. április 6-tól előzetes adatszolgáltatással gyorsíthatja, azonban ebben az esetben is meg kell jelenni a beíratási időpontokban személyesen.
A felvételről első fokon a beiratkozást követően tizenöt napon belül az iskola igazgatója írásban dönt, elutasítás esetén a jogorvoslat benyújtására a szülőnek, törvényes képviselőnek tizenöt nap áll rendelkezésére. A jogorvoslati kérelmet az elutasító döntést hozó iskolához kell benyújtani, a kérelemről az iskola fenntartója dönt. Amennyiben a választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő, törvényes képviselő a gyermekét a döntés véglegessé válását követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára.
A beiskolázási körzetek listája megtekinthető a http://www.oktatas.hu/hivatali_ugyekhonlapon
Intézményünk az Oktatási Hivatal Bázisintézménye
Intézményünk az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselésére jogosult 2020-tól, ezért a POK Panoráma c. kiadványban az alábbiakban mutatkozott be iskolánk:
„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal, csendben
csiszoljam kristályba.” (Németh László)
Intézményünk Csór Község egyetlen iskolája. A település Fejér és Veszprém megye határán fekszik a Bakony és a Sárrét találkozásánál. Az iskola nevét Mátyás királyról kapta, aki a monda szerint itt várta Itáliából érkező kedvesét. Családias hangulatú iskolánkban barátságos és magas szakmai színvonalon dolgozó tantestület várja a hozzánk érkező gyermekeket. Legfontosabb alapelvünk a gyermekközpontúság, amely feltételezi a gyermek életkori sajátosságainak megfelelő egyéni bánásmódot. Intézményünk kiemelt feladata a tehetséggondozás és a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek felzárkóztatása. Gondot fordítunk a gyermekek harmonikus fejlődésére, annak kibontakoztatására is. Az országos kompetenciamérések eredményei azt mutatják, hogy tanulóink az országos átlagnál jobban teljesítenek. Részt veszünk a Szegedi Tudományegyetem OK Kutatásszervező munkacsoportjának tantárgyi online mérések továbbfejlesztésében. Iskolánkban a tanórán kívüli tevékenységek közül különböző szakkörök közül választhatnak tanulóink. Térítéses formában lehetőséget kínálunk nyári táborozásra, színházlátogatásra, modern tánc, valamint hangszeres zene tanulására. A Lengyel Nyelvoktató Nemzetiségi Iskolával kötött szerződés értelmében, igény esetén térítésmentesen tanulhatnak a gyermekek lengyel nyelvet anyanyelvi tanártól. Intézményünk partneriskolai kapcsolatot ápol a lengyelországi Czernichów település iskolájával. Ezzel lehetőséget kínálunk más népek, szokások, kultúrák megismerésére, széles látókör kialakítására. Az oktató – nevelő munka két épületben zajlik: az 1-4. osztály a Fő téri, az 5-8. osztály pedig a Magyar utcai épületben tanul. Sikeresen pályáztunk az ÖKOISKOLA címre, melynek 2022-ig birtokosai vagyunk. A tanév programjainak tervezése során nagy figyelmet fordítunk nemzeti ünnepeink méltó megünneplésére, hagyományaink őrzésére, az egészséges életmódot népszerűsítő programokra, házi, városi és megyei szintű tanulmányi- és sportversenyeken való részvételre. A tanulmányi kirándulások szervezése során elsődleges szempont az új ismeretek szerzése, környezetvédelem, a természet szeretetére való nevelés és szabadidős, kötetlen programok. Boldogságórákat tartunk tanítványainknak, harmadik alkalommal birtokoljuk a Boldog Iskola címet.
AZ INTÉZMÉNY JÓGYAKORLATAI
„Tanuljunk élményekkel, jókedvűen!”
A jógyakorlat megvalósításának színhelyei a tanórák. A tanulók az ilyen témanapokon az adott tematikának megfelelő hagyományokkal, helyi szokásokkal ismerkednek az iskolában vagy kihelyezett helyszíneken. Cél a minél szélesebb körű ismeretelsajátítás, a tevékenykedtetés, a hagyományok megismerése, újra élesztése. A pedagógusok az aznapi tananyagot az órarendi óráknak megfelelően, de a tematikát figyelembe véve állítják össze. (Az őszi Gesztenye-napon például az olvasás órán a gesztenyéről szól az olvasmány, nyelvtan órán gesztenyével kapcsolatos szavakat kapnak, azzal kell dolgozniuk, a testnevelés órán a már előre összegyűjtött gesztenyékkel végeznek tornagyakorlatot, ének órán a gesztenyéről énekelnek, és még sütnek is finom gesztenyés süteményt, vagy egy rövid kis műsort adnak elő az adott témában.) Az ilyen témanapok többnyire valamilyen jó cselekedettel zárulnak: a gyerekek produktumaikat vagy felajánlják, vagy értékesítik és az abból befolyt összegből valakinek valamilyen támogatást nyújtanak (pl.örökbe fogadtak egy pandát egy állatkertben, gyűjtöttek beteg gyermekeknek, egy kórház gyermekosztályát támogatták, Böjte Csaba testvér árváit segítették... a teljesség igénye nélkül).
VÁLLALT BÁZISINTÉZMÉNYI FELADATOK
Bemutatóóra, hospitálás
Szakmai megbeszélés
Témanapok
Előadások szervezése
Terem biztosítása
MIÉRT JÓ, HOGY BÁZISINTÉZMÉNY VAGYUNK?
Amikor 2020-ban megpályáztuk, majd nagy örömünkre elnyertük az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye” megtisztelő címet, az motivált bennünket az egész tantestülettel együtt, hogy nyitottak vagyunk az érdeklődő közösségek számára az iskolánkban folyó nevelő-oktató munka megismertetésére, a bevált jógyakorlataink továbbadására. Mindannyian fontosnak tartjuk az élethosszig tartó tanulást, fejlődést. A körülöttünk lévő világ folyamatosan változik, amihez a hatékony pedagógiai munka érdekében nekünk alkalmazkodnunk kell. Mi lehetne annál hatékonyabb, mint hogy egymás jól bevált módszereit, gyakorlatait megismerve, azokat alkalmazva sikeresek legyünk? Azt gondoljuk, hogy ez bázisintézményi tagságunk alapja, ami sok mással is kiegészül. Így megismerhettünk más iskolákat, más tantestületeket, kiváló szakembereket, akikhez kérdéseinkkel bármikor fordulhatunk. Kitágul a világ az ilyen találkozásokon, hiszen a szakmai kérdések mellett megtapasztaljuk azt is, hogy mindannyian hasonló nehézségekkel küzdünk, ami lelkileg is erősít bennünket amellett, hogy megoldási stratégiákat is cserélhetünk. Intézményvezetőként nap mint nap azt tapasztalom, hogy az általam vezetett iskolában kiváló pedagógusok dolgoznak. Látom, ahogy készülnek az órákra, keresik a megoldásokat, az új mód-szereket azért, hogy érdekesek, sokoldalúak legyenek. Nagyon jó, innovatív ötleteik vannak. A tanítás-tanulás folyamatát egészében látják, ami mellett elsősorban jó cselekedetek bemutatásával nevelnek is. Az intézményben a minősítések során sokszor hangzott el a bizottság tagjaitól, hogy az itt folyó munkát meg kellene mutatni másoknak is. Egy-egy ilyen gyakorlat bemutatására lelkesen készülünk, előtte megbeszéljük a teendőket és nagyon várjuk a „nagy napot”. Közösségformáló, összetartó ereje van az ilyen alkalmaknak. Tanulóink is érzik, hogy az ilyen napok kicsit ünnepnapok, hiszen vendégek érkeznek hozzájuk. Elégedettséggel tölt el az, hogy pedagógusaim nagyon sok pozitív visszajelzést kaptak, hiszen az erkölcsi elismerést is fontosnak tartom. Jóleső érzés látni rajtuk a meghatódottságot, osztozni örömükben.
Az Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központjában dolgozó munkatársak mindig készséggel, türelemmel állnak rendelkezésünkre és segítenek bennünket a vállalt feladatok megvalósításában. A magam részéről jó szívvel ajánlom azt, hogy minél több iskola éljen a pályázás lehetőségével, mert az előkészítő feladatok elvégzése után sok pozitív tapasztalásban lesz részük.
Cseténé Szabados Amrita Teresa
intézményvezető, intézményi koordinátor
A víz világnapja – és Happy hét
Víz, víz, víz! A víz vilàgnapja alkalmàból mindenki kék ruhàba jött iskolàba ès vìzcseppet formáltunk az udvaron. A flashmobról drónfelvétel is készült,melyet Pető Levente 5.osztàlyos tanulónk kèszìtett. Ezutàn a csóri vízműbe tettünk làtogatàst, ahol Fisi Krisztián, a vízmű munkatàrsa mutatta be annak működèsèt. Köszönjük szèpen a lehetősèget!
Természetesen a víz világnapja alkalmából még az angol szakkörön is ez volt a téma, ahol játékos feladatokat, szókeresőt, rejtvényt oldottak meg az alsós tanulók Fliszárné Németh Ágnes tanárnő segítségével.
A Happy -hét programja is most zajlott, melynek a következő mottót adtuk:"Emeljük együtt vizespoharainkat!" Az Országos Gyógyszerészeti Intézet által meghirdetett vízfogyasztást hirdető programja alkalmából iskolánkban a nyolcadik osztályos tanulók kínálták a finom, citrommal ízesített ivóvizet. Őket osztályfőnökük, Pásztohy-Baranyai Kati néni segítette.
Oklevélhullás!
A Bendegúz Akadémia Tudásbajnokságán Tamás Anna 2.osztályos tanuló környezetismeret és olvasás tantárgyból arany fokozatban részesült.
A HEBE Kft. Őszi olvasóversenyén négy harmadik osztályos tanuló vett részt. A fiúk csapata: Siliga Ákos Levente és Kolmer Bence a 18. , a kislányok csapata: Hegedüs-Ari Júlia és Volkensdorfer Hanga a 21. helyen végeztek az országos vetélkedőben. A gyerekeket osztályfőnökük, Heltay Àgnes tanítónő kèszìtette fel.
A Wass Albert meseillusztrációs pályázaton 3 tanuló kapott dicsérő oklevelet: Kuhinkó Réka, Péter Krisztián és Németh Csenge, 2.osztàlyos tanulók. (1113 rajzpályázat érkezett be Magyarországról és Európából.)
Gratulálunk a kiváló eredményekhez, büszkék vagyunk rátok!
Sportolni jó!
Rendhagyó testnevelès óràn jártak 2.osztàlyos tanulóink Székesfehérváron, ahol újabb kihívással, falmászással kellett megbirkózniuk. Osztályfőnökükkel Palkovics Àgnes tanító nènivel ès Juhàszné Kata tanìtó nénivel töltötték együtt az izgalommal teli órát.
Márciusi programkavalkád!
Örömmel tudatjuk, hogy Rechner Lilla 1. osztàlyos tanuló a Bendegúz Nyelvész versenyen továbbjutott a megyei fordulóba. Gratulálunk a szép eredményhez!
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc emlékére rendezett műsorösszeállításon méltó módon, együtt tudtunk részt venni a felújított művelődési házban. Köszöntőt mondott Csete Krisztián Polgármester Úr. Köszönjük a szereplőknek a szèp műsort, a pedagógusoknak pedig a felkèszìtèst!
A székesfehérvári Vörösmarty Színházban, a Lázár Ervin Program keretében tekintették meg a 3.és 5. osztályos tanulóink a Diótörőcske című előadást, melyen a látvány teljesen elvarázsolta a gyerekeket ugyanis volt, aki most járt először itt- de nem utoljára! Nagyon jól szórakoztak kicsik és nagyok, mindenki élménnyel gazdagodva tért haza.
Iskolánk 8. osztályos tanulója, Fekete-Berke Karina a Bendegúz Gyermek-és Ifjúsági Akadémia MATEK-ÁSZ levelező versenyében tovább jutott a megyei döntőbe. Gratulálunk a szép teljesítményhez s további jó versenyzést kívánunk! Karinát a versenyre Pásztohy-Baranyai Katalin tanárnő készítette fel.
Felső tagozatos osztályoknak a nemzetközi hátterű PÉNZ7 program keretén belül rendhagyó matematika órájuk volt, melynek célja, hogy a gyerekek tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, ismerjék az ezzel kapcsolatos fogalmakat s tudjanak meg minél többet gazdasági és pénzügyi témàból. Az órát Pásztohy-Baranyai Katalin tanárnő tartotta. A 4 osztályosoknak pedig pénzügyi tervezéssel, megtakarítással kapcsolatos akadályversenyt tartott Nagy-Borbàs Mária tanítónő. Mindegyik foglalkozáson jól érezték magukat a gyerekek s tudásuk is bővült az adott témához kapcsolódóan.
Az 5. osztàlyos tanulókkal Szèkesfehèrvàrra, a Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtárba látogatott el Cseténé Szabados Amrita tanárnő egy rendhagyó, zenès irodalomóràra, ahol a gyerekek tovàbb bővítették a Jànos vitèz c. elbeszélő költeményről tanult ismereteiket. Ezt séta és játék követte, amelyen mindenki nagyon jól érezte magát.
A várpalotai korcsolyapályán töltöttek el néhány órát az 5.,7. és 8.osztályos tanulók. Játék, izgalom és kacagás volt ebben a napban is. A korcsolyázni már tudók tovább fejleszthették ügyességüket, de a fakutyázók és bizonytalanul korcsolyázók is gyakorolhattak, ügyeskedtek. Jó volt együtt lenni! A gyerekeket Pásztohy- Baranyai Katalin tanárnő, valamint Ács Miklós, Hári Gyula és Mészöly Gábor tanárbácsik kísérték a programra.
Tisztelt Szülők!
A márciusi programokkal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom Önöket:
Március 11-én, pénteken, 9 órától ünnepség keretében emlékezünk meg az 1848/49-es forradalom és szabadságharcról, melyet a helyi művelődési házban tartunk. Ünneplő ruha és kokárda viselete kötelező!
Március 12-15.: hosszú hétvége, nem kell iskolába jönni hétfőn és kedden.
Március 16-án, szerdán, információs napot tartunk az etika/hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatban, melyre szeretettel várjuk az érdeklődőket 17 óra 30 perctől a Fő téri iskolába.
Március 22-én, kedden, a víz világnapja alkalmából kérem, hogy a gyermekek kék színű ruhába jöjjenek iskolába, egy játékos feladat miatt.
Március 26-án, szombaton, tanítási nap lesz, hétfői órarend szerint jöjjenek a gyermekek iskolába, az első 3 órát tartjuk meg, majd a gyermekek hazamennek. Ezen a napon semmilyen étkezést nem áll módunkban biztosítani a gyermekeknek, tehát tízórait hozzanak magukkal.
Március 16-án a megszokott rend szerint tanítunk, minden gyermeket várunk az iskolába!
Cseténé Szabados Amrita Teresa
intézményvezető
Csór, 2022. március 9.